Vi summerar väl sommaren.

 
 
 
Äntligen kan vi väl nästan vara överens om att sommaren är slut?! Nästan i alla fall. 
Och om det var på tiden? Gud, Ja! Amen och allt det där helt enkelt! 

Men om vi skulle summera sommaren då kanske?
Den har varit Så splittrad. Nattsvart, sorg och mörker till magi och glitter lite om vartannat. 

Jag har fått bada lite då och då. Inte mycket men mer än förra sommaren. Det har varit fint. 
Vi har fiskat. Haft matsäck och  kaffe. Livskvalité.
 
 
 
 
Sedan hade jag en lång, mörk och trasig vecka på en sluten avdelning någonstans i landet. 
En vecka av avgrundsångest och bottenlös sorg. För allt. Och inget. Och lite till. 
Den veckan var på gott och ont. 
Just nu känns det mest som i ett töcken.
 
 
 
 
 
Sommaren fortsatte och värmen höll i sig.
Jag och karln tog en roadtrip och tog dagen som den kom. 
En natt i Göteborg och två nätter i Tylösand.
 
 
 
 
 
En sådan välkommen verklighetsflykt så ni kan inte ana.
Så, så underbart att bara vara. Bara vara vi. Inga människor runt i kring som genererar ångest och tar energi. 
Vi laddade helt enkelt bara batterierna, höll handen, var på stranden, åt god mat och fanns för varandra.

Varför gör man inte sådant oftare? 
Just det... För att vi inte är miljonärer. Anyhow. 
Jag kommer leva länge, länge på dessa minnen. 
Han och jag.
 
 
 
 
Men nu, nu är hösten på ingång och jag ser så fram emot den. 
Jag känner på mig att det kan innebära en förändring. 
Jag hoppas i alla fall att det gör det. Jag behöver det så innerligt. 
 
Jag säger hejdå till sommaren med ett leende. Den var stundtals fantastisk, men jag är glad att den är över! 
 
Dags att äta lunch och göra sig redo för att åka till staden. Det blir en fin eftermiddag. 
Vill jag tro i alla fall. Till trots att den spenderas på hemmaplan i ensamhet! 
 
 
Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin helg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0