Det var på tiden - måndag

 
 
 
Äntligen måndag.
Jag gillar verkligen, verkligen måndagar. Den där jäfla klischén om nya tag och allt det där. 
Herregud, man lurar väl sig själv med det som funkar. I mitt fall funkar det med sådana saker som att intala mig själv att måndagar innebär nystart. 
Eller ... Om vi skall helt ärliga så är det inte bara det .. Det är faktiskt just faktum att det Inte är helg. 
Folk är tillbaka på jobbet. Tillbaka till vardagen. 
Man slipper alla instagramposter och facebookinlägg om hur extremt lyckliga alla är. 
Jag måste tyvärr erkänna att jag jag är en bitter jäfel och Hatar dom där inläggen. 

Kalla det avundsjuka. Det är inte fel det heller. Det bara svider lite mer att se sanningen i vitögat. 
 
Jag bestämde mig igår för att jag skulle använda  dom här sista dagarna med fotboja till att komma ikapp.
Med plugg, städning, arbetssökande. Bland annat.
Inte bara ligga raklång. Inte bara äta. 
Inte bara få ångest över allt jag inte gjorde.
 
Efter att jag postat mitt inlägg - Då gjorde jag frukost. En stor sådan. Hamnade i matkoma. Och såklart - på rygg - Och där blev jag liggande. Tills långt ut på eftermiddagen. 
Ångesten gnagde allt mer och mer. 
Tillslut fick jag faktiskt tummen ur. 
Jag fick rensat Hela garderoben. Slängt en full papperskasse, rensat och stuvat undan en hel kasse till förrådet och vikt och sorterat och torkat hyllor. 
Plus att alla påsar med rentvätt som bott i hallen i 4 veckor har fått komma in och bo i garderoben igen. 
SÅ skönt! 
Lite dammsugning på det så var jag värd en dusch och lite mer kaffe. 
Att klockan hann att bli 23.00 spelar ingen roll. 
Jag har inga tider att passa och sover knappt i alla fall .. så ...WIN! 
 
Om jag är stolt över mig själv? Ja! 
För er är det en självklarhet. Jag kände att besteg Mount Everest utan syrgas. 
Det tog emot... men lyckan när man var klar! 
Kan man sätta en flagga på toppen av garderoben kanske?:o
 
Idag - söka jobb.
Det är planen i alla fall.
Sedan är pojkvännen ledig och min plan är att han skall få ta med mig och handla på min lilla timme av frigång. 
Och alltså, seriöst ... Hur kan en timme gå så fort när man handlar? 
Sitter man hemma går det minsann Aldrig så fort. 
 
Oh well... snart är klockan halv tio, lite mer kaffe och frukost och sedan sparkar vi igång måndagen! 

Vad tycker ni om måndagar?
Har ni haft en bra helg?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0