Disney+, mörkgrå himmel och en brevlåda...

 
 
"Morgonstund har guld i mun" - Så sant som det är sagt. 
Det har bevisats om och om igen de senaste månaderna. Jag har iofs gillat tidiga morgnar i många, många år. 
Det är så lugnt, tyst och stilla. Jag uppskattar den stunden innan resten av världen vaknar. 
I ensamhet.
 
Kanske speciellt nu när jag är "inlåst". 
Den tidiga morgonen.. från runt 04 på morgonen och fram tills runt kl 08.. Då mår jag fint. Jag är knappt arg alls, vilket är fruktansvärt skönt eftersom jag spenderar ungefär resten av Hela dagen på att vara skitförbannad och bitter.
Så ja, jag behöver mina morgnar. 
Idag blev det sovmorgon. Var inte uppe före vid halv sex.. Dock har jag varit uppe massor inatt så jag har väl i vanligt i ordning snittat runt 2.5 timme.. Men, men.. Allt går. 
 
7 dagar kvar. 
7 dagar kvar av känslorna utanpå kroppen. 
7 dagar av maktlöshet. Uppgivenhet. 
7 dagar av Hopp.
 
Jag dricker mitt kaffe... Jag tittar på "kvinnofängelset" för jag vet inte vilken gång i ordningen. Trygghet. 
Offrade mig och skaffade "Disney +" igår. Välinvesterade pengar till trots för extrem fattigdom. Hehe.
Idag blir det disney och soffläge. Försöka få tummen ur anus och plugga. Jag börjar bli stressad! 
Prestationsångesten ligger som en stor tegelsten över bröstet på mig. 
Desto mer jag tänker på det, desto mindre vill jag skriva.
 
"Hur påverkar din användning av det svenska språket dig i vardagen och sociala sammanhang"
 
Jomensåatte...
 
Jag ser i alla fall fram emot att klockan blir 13.00. Då får jag lov att gå ut en timme. 
Ingen spännande miljö här.. Inga gator. Inga människor. Så jag nöjer mig med att gå till brevlådan. 
Blåser halvstorm och det ligger åska och regn i luften. 
Ja, man kan ju bara hoppas. Det vore mysigt med en mörkgrå, sommarregnig eftermiddag! 
 
Ha en fin fredag, ni alla! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0