Göra slut vid Första Fotbojan?!

 
 
 
 
Kan detta vara ett nytt reality-tv koncept?! 
Jag menar, vi har ju:
Gift vid första ögonkastet, dejta ditt ex, ligg med din svåger, bli kär i ditt kylskåp...
Ja, men ni fattar? 
I dagens läge gör vi tv-shower om Allt. Skit om det är helt meningslöst och så kasst att man vill dö.
Kan man så skall man. Eller?! 
 
Oh well... Det är torsdag nu. 
Sedan imorse har det tickat in mess på min messenger från pojkvän:
X: Nu är bara si och så många timmar kvar ... 
Unt so weider...
 
Det senaste jag fick lät såhär:

"26 timmar kvar nu. Jag är så glad för din skull. Du har varit enastående och haft tålamod.
Du har varit lite bitsk ibland och fisit på mig, men jag står ut med det med.
Jag är kär i dig!"
 
Min spontana tanke är:
"Den jäveln har varit otrogen!"
För det är banne mig inte mig han menar. Det är helt tydligt. Jag har inte varit Lite bitsk. Jag har varit tvärförbannad mer eller mindre 24/7... !
Mer och mer för varje dag som gått dessutom. 
Nu dom senaste dagarna har det räckt att han har andats. Att han har haft blicken riktad åt fel håll. 
Att han har pratat. Eller Inte pratat. Om han har hållit om dig ... eller Inte hållt om mig. 
Jag har varit ett Monster!
 
Jag har på riktigt letat fel. 
Jag har irriterat och hetsat upp mig över allt som finns. Och över tusen saker som inte finns.
 
Så Nej, jag har inte varit Lite bitsk! 
Känner att jag morrar lite bara nu när jag skriver det här. 
 
Och herregud, jag vet ju att han menar väl. 
Jag vet att han vill underlätta i varje steg i den här jävla skiten jag satt mig i. Självförvållat. 
Vem fan är jag att skälla på honom när det är jag som är dum i huvudet. 

Kan jag ha blivit lobotomerad?!
 
Kan jag skylla på att det här med 2-3 timmar sömn pr natt och knappt ens det vissa nätter och att det sätter sina spår på psyket? 
Ingen ursäkt.. men det förklarar lite av beteendet.

Nu är det 20 timmar kvar.
Då kommer dom och klipper av den där jävla bojan. 
Och jag skall aldrig, aldrig mer hamna i en liknande situation. Aldrig någonsin!
 
Man lär så länge man lever?! 
 
Finns det liv, finns det hopp...
 
Imorgon är det fredag. Äntligen! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0