Inget är som väntans tider...

 
 
Det är nästan dags nu. 
Jag är lite rädd. Lite nervös... Men framför allt - väldigt, väldigt förväntansfull! 
Äntligen. 
Som jag har väntat. Och längtat! 

Jag har lärt min läxa. Herregud, vad jag har lärt mig min läxa. 
Aldrig, aldrig mer att jag skall göra om det här misstagt. Eller för den delen - andra misstag som kan försätta mig i en situation med straffpåföljd. 
För fy fan, vad det knäcker psyket att sitta inlåst. Även fast det är på hemmaplan.
 
Jag sade till min kontaktperson på frivården häromdagen att:
Vore det inte för att den här perioden snart är slut så hade jag klippt bojan själv och tagit resterande straff inne på ett fängelse. 
Då får man i alla fall någon form av rutin. Någon form av social kontakt. 
(även fast jag förmodligen hade förbannat det oxå)
Men inlåst i en lägenhet i en månad till. En lägenhet jag hatar. I en skog jag hatar. 
Det hade jag verkligen inte klarat av.
 
Så...
Nu har jag ältat detta miserabla tillstånd i en månad. 
Imorgon måste jag hitta något att gnälla om. Det lär förmodligen inte bli svårt. För sådan är ju jag... gnällig ;) 
 
Men idag, idag skall det vara glada miner. Så in i bomben glada miner! 
Planen är att pojkvän snart ramlar in genom dörren. 
När vi får lov att gå ut så blir det att åka några varv runt staden. En väldigt liten stad skall tilläggas. Så att jag får se lite människor. 
Sedan skall vi gå ut och äta. 
För ja, jag har helt egoistiskt sagt att idag, min käre Watson - så rör jag inte varken disk, matlagning eller hushållsarbete. 
Idag tänker jag inte tänka på något annat förutom att må bra! 
 
Efter maten blir det att åka hem till pojkvän och hans balkong med den fina utsikten.
YR hade utlovat fint väder...Än så länge grått och mulet men förhoppningsvis klarnar det upp. Det vore faktiskt fint om det var lite sol just idag. 
Men återigen - sol eller inte. Jag är glad i alla fall. 
 
Idag är det inget som stoppar mig.
Så det så! 
 
Så några storslagna planer är det kanske inte.. Men det är det jag vill.
Njuta av friheten. Det räcker för mig.
Imorgon skall jag leka med bästis. Det blir en bra helg det här minsann. 
Tror jag. Hoppas jag! 
 
Så...Hoppla...Mot friheten! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0