Att hitta trygga platser...

 
 
 
 
 
Man faller, reser sig,faller och reser sig igen.

Jag håller med om att det är aningen ostabilt. Inte bara lite utan väldigt mycket. 
Jag har egentligen ingen aning om hur det här kommer att gå men efter 9 dagar av kaos på "bortaplan" kom jag hem i förrgår för att landa och försöka plocka upp spillrorna av mig själv. 
Dom få, jag hittar. För det måste erkännas att många bitar är borta och alldeles för trasiga för att någonsin kunna lagas. 
Jag börjar inse det. 
Men kanske finns det en möjlighet att skapa nya bitar som passar?!
 
Igår landade jag. Blev nykter. Och låg i fosterställning. Jag var rädd för min egen skugga och ville fly långt, långt bort från mina egna skrikande röster. 
Greys anatomy snurrade hela dagen och även fast jag inte egentligen tittar så är det en trygghet och det tystnar mina egna röster. Om än lite. Jag lyckades till och med slumra lite till och från. 
Mycket vatten och lite mat ... 

Natten bör vi inte prata om. Den var värre än vanligt. Och jag visste det innan jag ens lade mig. 
Inte bara för att det bara varit hårda dagar men för att det väntade ett möte idag som jag förmligen har varit livrädd för sedan jag fick ett sms med en frågan om jag kunde dyka upp tidigt idag..
Glad, förväntansfull, livrädd och jävligt nervös så mötte jag i alla fall upp. Det var ett kort men trevligt möte och kanske kan det leda till något bra. 
Men det är väl bara att jinxa något om man skulle berätta om det...Men jag hoppas - det gör jag verkligen. Riktigt mycket. Jag behöver verkligen något som får mig att stå upp just nu. För det gör allt ondare att falla! 
 
Efter mötet och en kopp kaffe har jag tagit mig till biblioteket. 
Hade nästan glömt vilken trygg plats det är. Jag älskar böcker! 
Jag älskar bibliotek. 
Det är bara så jävla synd att man måste åka buss och träffa folk för att komma hit. 
Men jag tror onekligen att jag skall försöka att göra det lite oftare! Det här är en bra plats för en sådan som mig! 
 
Dags att leta och låna hem lite nya böcker. Handla och sedan bege sig hem för att ta tag i fredagsstädingen. Eller ja, den obligatoriska varje-dag-städningen som av förklarliga skäl inte blev av igår. Mår så mycket bättre när den är avklarad. 

Det blir en lugn helg. Jag behöver det. 
Försöka ta en promenad. Det behöver jag Verkligen! Både för in och utsidan av kroppen.
 
Jag säger Trevlig Helg. 
(Även fast jag fortfarande hatar helger)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ienskog.blogg.se

Ord om glatt och grått. Om livet. Om tankar. Om sådant som betyder något... och sådant som inte betyder någonting alls!

RSS 2.0